Retur- och avbeställningspolicy

Vi på SYVA värnar om din kundupplevelse och strävar alltid efter att erbjuda produkter av hög kvalitet. Skulle något inte motsvara dina förväntningar, finns vi här för att hjälpa dig.


Retur & Reklamation – inom 14 dagar

Om du har mottagit en produkt med skada eller fel, kontakta vår kundtjänst via e-post på info@syva.se inom 14 dagar från mottagandet.

För att vi ska kunna hantera reklamationen snabbt ber vi dig att:

  • Skicka ett tydligt videoklipp där felet visas.
  • Beskriv i videon vad som är fel.
  • Ange ordernummer och ditt namn i e-postmeddelandet.

Reklamationer utan videodokumentation eller som inkommer efter 14 dagar kommer inte att hanteras.


Vänligen kontakta oss innan du gör en tvist via Klarna

Om du har betalat via Klarna och upplever ett problem med din beställning, vänligen kontakta oss först innan du startar ett ärende hos Klarna.

📌 Varför? Vi löser vanligtvis ärendet direkt och snabbare än via Klarna. Om du startar en tvist hos Klarna kan det förlänga processen och fördröja din återbetalning eller lösning.

Vi är här för att hjälpa dig direkt och effektivt – skicka bara ett mejl till info@syva.se så tar vi hand om det.


Begränsningar för returer

  • Skönhetsprodukter (t.ex. krämer, serum, lotioner) omfattas inte av retur- eller återköpsrätt, av hygieniska skäl.
  • Produkter köpta till nedsatt pris (rea eller rabatt) kan inte returneras.

Fysisk retur – Byte eller återbetalning

Du kan returnera oanvända produkter inom 14 dagar efter leverans för byte av storlek/färg eller återbetalning.

Så här gör du:

  1. Mejla oss på info@syva.se innan du skickar något. Vi tilldelar rätt returadress beroende på distributionscenter.
  2. Bifoga följesedel och skriv tydligt ditt ordernummer.
  3. Packa varan säkert i originalförpackningen.
  4. Kunden ansvarar för returkostnaden – välj spårbar frakt (DHL/PostNord) och spara spårningsnumret.
  5. När returen mottagits och kontrollerats återbetalas beloppet (exkl. frakt) eller bytet skickas ut.

📦 Observera: Returer skickas till vårt leverantörslager i Asien. Ingen retur kan skickas direkt till vårt huvudkontor i Kina.


Avbokning av order

Vill du avboka din order?

  • Mejla oss på info@syva.se inom 24 timmar för full återbetalning innan varan skickas.
  • Har produkten redan skickats? Följ då vanliga returprocessen ovan när du fått varan.

Frakt & återbetalningar

  • Returfrakten betalas av kunden och återbetalas inte.
  • Vid godkänd retur återbetalas beloppet inom 5 arbetsdagar.
  • Ursprungliga fraktkostnader återbetalas ej.
  • Leveranstiden för utbyte beror på din geografiska plats.

Rekommendation för säker retur

  • Använd alltid spårbar frakt.
  • Överväg fraktförsäkring för värdefulla paket.

📧 Har du frågor eller behöver hjälp?
Kontakta vår kundtjänst: info@syva.se
Vi svarar gärna och hjälper dig på bästa sätt – snabbt och smidigt!